کشتار بیرحمانه و سریع صدها شیعه در نیجریه، پاراچنار و آذربایجان و سکوت خفت بار آنهایی که اولین تسلیت ها را به حامیان داعش در اسپانیا گفتند.
این است معنای اعتدال؟؟؟
اگر مسئولین خوابند غیرت ملت مسلمان کجا رفته؟!
گزارشی از اوضاع کنونی نیجریه به همراه آخرین تصاویر...

دریافت
توضیحات: اینفوگرافی شیخ زکزاکی

 درگیری و یورش ارتش نیجریه به منزل «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور،‌ علاوه بر همسر و پسر او بیش از ۳۰۰ تن از شیعیان به شهادت رسیدند.
علاوه بر همسر و پسر شیخ زکزاکی بیش از ۳۰۰ شیعه هم شهید شدند+فیلم وتصاویر دردناک

به گزارش عمارنامه، در حمله بامداد امروز یکشنبه نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» چندین نفر از نزدیکان شیخ زکزاکی به شهادت رسیدند.

جنبش اسلامی نیجریه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد در جریان حمله نیروهای ارتش این کشور به محل اقامت شیخ زکزاکی، چندین عضو ارشد این جنبش از جمله شیخ محمد توری، دکتر مصطفی سعید، ابراهیم عثمان و جمی گلیما به شهادت رسیده‌اند.

همچنین «زینت ابراهیم» همسر شیخ زکزاکی و سید علی پسر وی نیز در میان ده‌ها شهید حملات نیروهای ارتش نیجریه هستند.

تصویری که گفته شده آخرین تصویر شیخ زکزاکی است

شیخ زکزاکی جمعا 4 پسر داشت که سه نفر از آن‌ها سال گذشته در جریان حمله ارتش به راهپیمایی روز قدس شهید شدند و تنها پسر باقی‌مانده وی یعنی علی نیز امروز شهید شده است.

شاهدان عینی در شهر زاریا پیش از این گفته بودند که که «شیخ محمود محمد توری» و دکتر «مصطفی»، به ترتیب معاون و پزشک شیخ زکزاکی در این حمله جان خود را از دست داده‌اند.

 


شیخ محمد محمود توری

ارتش نیجریه از بامداد روز یکشنبه به سه محل، یعنی حسینیه بقیه الله، خانه شیخ زکزاکی و دارالرحمه شهر زاریا حمله کرده است.

یک فرد حاضر در منطقه گفت که ارتش نیجریه اقدام به آتش‌زدن منزل شیخ زکزاکی کرده و با تخریب بخش زیادی از خانه، شماری از افراد همراه شیخ را کشته و شیخ زکزاکی را بازداشت کرده است.

ابراهیم موسی سخنگوی جنبش اسلامی اعلام کرده است که در حال حاضر از محل حضور شیخ زکزاکی و وضعیت سلامت او خبری در دست نیست. با این حال، خبرگزاری رویترز به نقل از «شیهو عمر» کمیسیونر پلیس منطقه تائید کرده است که شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه توسط ارتش بازداشت شده است.

 

در جریان این درگیری‌ها دستکم 10 نفر از حامیان شیخ زکزاکی که برای جلوگیری از ورود نیروهای نظامی اطراف محل اقامت وی حلقه انسانی تشکیل داده بودند، به ضرب گلوله نظامیان شهید شده‌اند.

گفته می‌شود که بر اثر این حمله که با پرتاب مواد منفجره نیز همراه بوده، بخشی از ساختمان محل اقامت شیخ زکزاکی تخریب شده است.

بنا بر اعلام سخنگوی جنبش اسلامی، نیروهای ارتش حتی افراد زخمی را نیز هدف گلوله قرار داده و آن‌ها را به شهادت رسانده‌اند.

این اقدام تازه علیه شیعیان و شخص «شیخ زکزاکی» رهبر شیعیان به بهانه تلاش برای ترور رئیس فرمانده ارتش این کشور از سوی نظامیان این کشور صورت گرفت؛‌ ادعایی که به شدت از سوی جنبش اسلامی نیجریه و شیعیان رد شد.

حالا یک رسانه نیجریه‌ای در خبری به نقل از اعضای مطلع جنبش اسلامی نیجریه خبری تکان دهنده از یورش ارتش این کشور به شیعیان و تعداد بالای شهدا منتشر کرده است.

پایگاه «لیدرشیپ» گزارش داد: «اعضای مطلع در درون جنبش اسلامی نیجریه به لیدرشیپ گفتند همسر و پسر شیخ زکزاکی و بیش از 300 عضو شیعیان از جمله اعضای ارشد آنها توسط سربازان کشته شدند».

در ادامه این گزارش آمده است :‌«به گفته ابراهیم موسی سخنگوی مجمع رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه در یورش 24 ساعته سربازان افرادی از قبیل شیخ محمد محمود توری رهبر مرکز ایالت کانو و معاون زکزاکی، دکتر مصطفی سعید مدیر رسانه‌ای جنبس ایلامی، ملام ابراهیم عثمان سخنگوی گروه و جمای گیلیما رهبر ارشد بانوان گروه کشته شدند».

به گزارش این پایگاه نیجریایی،‌ ارتش این کشور علاوه بر یورش به منزل رهبر شیعیان، ‌به دفاتر مرکزی شیعیان در سوکوتو و زاریا حمله کردند.

بیشترین کشتارها در این سه نقطه صورت گرفته است: محل اقامت رهبر جنبش در محله گیالسو شهر زاریا، حسینیه بقیه الله و دار الرحمه در شهر زاریا صورت گرفته و در این مناطق بسیاری از افرادی که سلاح نداشتند،‌قربانی حملات ارتش شدند.

در همین ارتباط،‌ جنبش اسلامی نیجریه در بیانیه‌ای ضمن رد اتهامات ارتش،‌ از حملات وحشیانه نظامیان نیجریه‌ای به شیعیان خبر داده است. نظامیان ارتش حتی به شیعیان زخمی هم رحم نکرده و به آنها تیر خلاص می‌زدند.

به منظور مقابله با اعتراضات در نیجریه، تدابیر شدید امنیتی در چندین شهر این کشور اتخاذ شده و نظامیان حضور گسترده‌ای در خیابان‌ها دارند.

 


اعتراض مردم به محاصره خانه شیخ زکزاکی