حُسنِ محسن

شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنان درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.
زیادند کسانی که این احساس، این انگیزه این ایمان در اونها وجود داره، این رویش های جدید انقلابی و اسلامی رو نباید دست کم گرفت. اینها خیلی با ارزشند. قدرشون رو باید دانست.

۱
شروع ماجرا از آن‌جایی بود که در شبکه‌های اجتماعی تصویری از او منتشر شد که توسط یک نیروی داعشی به اسارت می‌رفت. محسن حججی شهیدی که در چند روز اول بعد از شهادت‌ اش در همه رسانه‌ها مورد توجه قرار گرفت. با توجه به سن کم و مدل شهادت او بخشی از صحبت‌های حضرت‌آقا در جلسه امروز به این شهید ارتباط داشت. امروز حضرت آقا مهمانهایی از استان‌های یزد و همدان، فعالان و مسئولان فرهنگی داشتند.  
۲

رویشِ انقلابی


در این دیدار که به فاصلهٔ چند روز پس از شهادت محسن حججی برگزار می‌شد، با توجه به جریان رسانه‌ای پس از شهادت ایشان حضرت آقا فرمودند: لازم است که روحیهٔ انقلابی در نسل جوان تقویت شود، ایشان شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های انقلاب است دانستند و فرمودند: مسئولان فرهنگی موظفند روحیه و جریان انقلابی را در محیط‌های مختلف تقویت و از آن پشتیبانی کنند.
۳

عبور از احاطه‌ها 

ایشان شهید حججی را نمونه‌ای درخشان از رویش‌های اسلامی و انقلابی خواندند و گفتند: شهید حججیِ عزیز در دنیایی که روزنه‌های اغواگر صوتی و تصویری فراوانی وجود دارد، چنان درخشید و خداوند او را همچون حجتی در مقابل چشم همگان قرار داد.
۴

قدر بدانیم

ایشان در ادامه به درخواست‌های فراوان جوانان برای حضور در جبهه‌های مبارزه با دشمن اشاره کرده و فرمودند: امروز بسیاری از جوانان با انگیزهٔ بالا و ایمان باورنکردنی، به‌دنبال آن‌اند که از زندگی، خانواده و راحتی خود بگذرند و با عشق به جهاد و دفاع از ارزش‌ها با دشمن مبارزه کنند که باید قدر این رویش‌های جدید و ارزشمند را دانست.
۵

زمینه‌های گمراهی 

رهبر انقلاب در این دیدار به بسترهای فراوانی که در دنیای امروز جهت گمراه کردن نسل جوان ایجاد شده است، همچنین آقا گفتند: در مقابل این تبلیغات مضرّ و صداهای گمراه‌کننده، ظرفیت‌های بزرگی در جهت هدایت و رویش جوانان وجود دارد.
۶

تقویت جریان انقلاب

حضرت آقا تقویت روحیهٔ انقلابی و جهادی را مهم‌ترین وظیفهٔ مسئولان و دست‌اندرکاران فرهنگی خواندند و خطاب به آنان گفتند: باید همهٔ تلاش خود را مصروف تربیت دینی و انقلابی جوانان کنید و بدانید اخلاق نیز همراه با تقویت روحیهٔ انقلابی و دینی و حرکت جهادی و میل به جهاد در راه خدا، ایجاد و ماندگار می‌شود.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: مسئولان باید جریان عظیم نیروی انقلاب را که خوشبختانه در بین جوانان جریان دارد، تقویت کنند و به‌گونه‌ای عمل نکنند که جریان انقلابی، تضعیف و جریانِ مقابل آن در محیط‌های فرهنگی، دانشگاهی و تبلیغات دینی تقویت شود.