زندگی نامه شهید

جواد رسالت منش درسال 1344 در شهرستان آران و بیدگل متولد شد. شهید بزرگوار تحصیلات ابتدایی را در دبستان شهید صالحی گذراند و برای اولین بار در سال 60عازم جبهه های دفاع از حق شد. نسبت به پدر و مادر خود دلسوز بوده و به بزرگترها احترام میگذاشت.

 زمانی که نگرانی خانواده و مخصوصا مادر از رفتنش به جبهه را مشاهده می کرد، روبه مادر می کرد و می گفت: خوشحال باشید از آنکه به مصیبتی گرفتار می شوید نه معصیتی.

وی درعملیات های مختلف حضور داشت و سر انجام در عملیات والفجر2، در سال 1362 به آرزوی خود یعنی شهادت رسید اما پیکر مطهرش به سمت خانواده بازنگشت تا همانند حضرت زهرا(س) گمنام بماند.

و در وصف این شهید و امثال او باید این جمله را بگوییم که: اینها ستارگانی بودند که راه هزار ساله را یک شبه طی کردند.

دیدار ما با خانواده شهید جاوید الاثر شهید جواد رسالت منش با دیدارهای قبلی متفاوتتر بود و تفاوت آن در نبود پدر و مادر شهید حس می شد. این مایه تاسف ما بود که از برکت وجود پدر و مادر بزرگوار شهید بی بهره ماندیم و افسوس ما زمانی بیشتر می شد که در زمان حیات آنها نتوانستیم کاری برایشان کرده باشیم. بدون تعارف باید عرض کنم هرخدمتی به پدران و مادران شهدا در برابر فداکاری فرزندانشان در راه حفظ اسلام ناچیز است ولی کوچکترین خدمت به این خانواده ها که در توان ما بچه هیئتیهاست این است که گاهی وقتها از اونها سراغی بگیریم و اگه نیاز به کمک داشتند به اونها رسیدگی کنیم، در عین حال که این خانواده ها توقعی از ما ندارند جز ادامه دادن راه فرزندانشان...


 



مداحی سید رضا نریمانی

دریافت